Powered by Smartsupp

Prečo sa vyhnúť fenomému: Web stránka zdarma...

Tvorba webových stránok zadarmo

Dnes je veľmi jednoduché vytvoriť si vlastnú webovú stránku bez nutnosti rozumieť programovaniu alebo grafike. Nástroje ako wix.com, webdone.cz, mioweb.cz a mnohé ďalšie sú navrhnuté tak, aby používateľ všetko zvládol sám, bez technických problémov. Čo sa ale stane, keď sa do tvorby webových stránok pustí človek, ktorý nikdy predtým web nevytváral?
Šance na úspech sú malé

Webový dizajn má svoje pravidlá a triky. Ak ich poznáte a viete, ako štýlovať text, kam umiestniť grafiku alebo fotky, celý web môže mať omnoho vyššie konverzie (objednávky) než riešenie od amatéra. Ide predovšetkým o to, aby užívateľ na webe mal veľmi dobrý používateľský zážitok a všetko mu bolo maximálne jasné a zrozumiteľné.

Akých konverzií môže dosiahnuť človek, ktorý nemá skúsenosti s webovým dizajnom? Pravdepodobne veľmi malých alebo žiadnych.

Platformy na tvorbu webových stránok zadarmo majú predpripravené šablóny, ale je potrebné si uvedomiť, že každý produkt, služba alebo firma je jedinečná. Prezentácia vždy vyžaduje úpravy na mieru podľa potrieb danej prezentácie tak, aby boli čo najväčšie šance na konverziu. Tu je niekoľko základných chýb začiatočníkov pri tvorbe webových stránok zadarmo, ktoré vôbec neriešia.

Webová analytika

Môžete si myslieť, čo chcete, ale až dáta ukážu, či máte pravdu. Základná chyba ľudí, ktorí si vytvorili web zadarmo je, že vôbec nesledujú a nevyhodnocujú dáta z webovej analytiky.

Je však potrebné si uvedomiť, že napríklad vyhodnotenie správania užívateľov na webe za posledný polrok môže mať zásadný vplyv na úspech alebo neúspech webovej stránky.

1) Návštevnosť

Väčšina ľudí, ktorí majú web zadarmo, si myslí, že s hotovým webom je všetka práca u konca. Naopak, najnáročnejšia práca iba začína. Aby Vám nová webová stránka zvýšila obraty a zisky, je potrebné pracovať na stabilnej návštevnosti. Návštevníci sa musia na Váš web nejako dostať a samo od seba sa to nestane.

Návštevnosť sa môže budovať napríklad pomocou obsahového marketingu, SEO optimalizácie, PPC reklamy alebo sociálnych sietí. Je však vždy potrebné zvoliť ideálny nástroj vzhľadom na danú situáciu.

2) Budovanie silnej pozície vo vyhľadávačoch (SEO)

Popredná pozícia vo vyhľadávačoch je novodobé najcennejšie aktívum každej firmy. Čím ďalej viac ľudí, keď majú nejaký nový problém, tak prvé čo urobia, je, že dotaz napíšu do vyhľadávača. Firmy, ktoré sa umiestnia na svojich hlavných kľúčových slovách na popredných priečkach, majú zabezpečený stabilný prísun nových a nových zákazníkov.

Ako asi bude riešiť SEO optimalizáciu človek, ktorý si web urobil zadarmo? Taký človek si vôbec neuvedomuje, že každý nový web by mal okamžite začať pracovať na SEO optimalizácii, aby ho vyhľadávače začali čo najskôr ukazovať na popredných priečkach vyhľadávacích výsledkov.

SEO optimalizácia je veľmi komplikovaná činnosť, na ktorú sa špecializujú celé agentúry a firmy. Amatér v žiadnom prípade nebude mať potuchy, ako by mal so svojou novou webovou stránkou pracovať tak, aby sa dostal do popredia vďaka SEO optimalizácii.

3) Branding, logo a vizuálna podoba

Väčšina ľudí, ktorí si tvoria web zadarmo, vôbec nerieši branding, logo a celkovú vizuálnu identitu webu. Logo, zladenie farieb robí obrovský vizuálny a profesionálny dojem z celého webu. U nás všetku grafiku zastrešuje profesionál, ktorý presne vie, aké tvary a farby zvoliť, aby celkový dojem bol čo najlepší.

Ako si myslíte, že asi dopadne celková vizuálna identita webovej stránky pod vedením amatéra, ktorý nemá skúsenosti s grafikou, farbami a všeobecnou prácou s rôznymi formátmi (png, jpeg)? Je jasné, že keď sa potom návštevník webu bude rozhodovať medzi dvoma firmami, zvolí tú, ktorá naňho zapôsobí viac profesionálnym dojmom.

Prečo by som chcel niečo riešiť s firmou, ktorá nemá ani profesionálne webové stránky? Bude tak vyzerať aj ich práca? Presne takto premýšľajú návštevníci webu.

4) Optimalizovaný obchodný model pre online prostredie

Predaj na webovej stránke je úplne odlišný od klasického fyzického predaja. Je potrebné premýšľať ako návštevník webu, ktorý má potenciálny záujem o Váš produkt alebo službu.

V prvom rade je dôležité sa pozrieť na Vašu službu alebo produkt a zistiť, ako najlepšie by sa dala predávať v online prostredí. Ak je potrebné veľa osobného prístupu a kontaktu, bude vhodné premýšľať nad chatovacím systémom na web, ktorý povzbudí ku kontaktu. Ak však budete predávať napríklad skrutky, matice a podobný materiál, bude dobré mať všetko maximálne automatizované, aby ste len dohliadali na stavy skladu.

Ďalej, každé podnikanie vyžaduje určitý štýl komunikácie, ktorý vyhovuje danému segmentu zákazníkov, a je potrebné všetko nastaviť tak, aby mohol návštevník webu ľahko uskutočniť konverziu (objednávku služby alebo zakúpenie produktu).

Myslíte si, že je možné, aby nad týmito otázkami premýšľal začiatočník, ktorý si chce vytvoriť web zadarmo?

5) Rýchlosť načítania

Rýchlosť načítania webu je jeden z kľúčových parametrov každej webovej stránky. Prirodzenou motiváciou každej webovej stránky by malo byť, aby rýchlosť načítania bola čo najvyššia. Kvalitná optimalizácia webu na rýchle načítanie pozostáva z mnohých faktorov (predovšetkým technických).

Napríklad najväčšia chyba začiatočníkov pri tvorbe webu je, že do webu vkladajú fotky v plnej kvalite (veľkosť fotky napr. 4 MB) a celé načítanie webu z pohľadu Google alebo Seznamu je úplne nesprávne. Takéto weby sú vždy umiestnené na zadných priečkach vyhľadávania.

Pomalé načítanie webu všeobecne veľmi znižuje používateľský zážitok z prehliadania webovej stránky. Veľké percento ľudí stále nemá vysokorýchlostný internet a pri dlhšom načítaní automaticky opúšťajú web a idú ku konkurencii.
Záver

Tvorba webových stránok zadarmo môže byť vhodná pre rôzne neziskové organizácie alebo športové kluby, ktoré nie sú zamerané na zisk. U webových stránok, ktoré však majú primárne slúžiť na generovanie zisku, si myslím, že používateľ, ktorý nemá skúsenosti s online biznisom a webovým dizajnom, nemôže dosiahnuť rovnaký výsledok ako profesionál.

Ak naozaj riešite náklady a je pre Vás náročné investovať niekoľko tisíc eur do webu, ktorý bude základným kameňom Vášho podnikania, odporúčam investovať aspoň do kurzov tvorby webových stránok na naučmese.cz, kde získate cenné rady, aby web pôsobil aspoň trochu profesionálne a dával zmysel.

Nechajte nám kontakt,
zavoláme Vám

Kontaktný
formulár