Powered by Smartsupp

Recenzie: Kľúčový nástroj pre modernú digitálnu spoločnosť

Recenzie sa stali neoddeliteľnou súčasťou modernej digitálnej spoločnosti. Predtým, než sa rozhodneme vybrať reštauráciu, zakúpiť produkt alebo využiť určitú službu, často sa obraciame k názorom a hodnoteniam ostatných zákazníkov. Recenzie nám poskytujú cenné informácie a určité vodítko k tomu, aby sme sa pre danú službu či produkt rozhodli.

písanie recenzií

Význam recenzií pre podniky
Pre podniky je dôležité si uvedomiť, že recenzie sú oveľa viac než len pasívnou spätnou väzbou. Sú mocným nástrojom na získavanie nových zákazníkov, budovanie dôvery a lojality. Správne zvládnutie a aktívna práca s recenziami môže mať výrazný vplyv na rast a úspech firmy.
Dôvody, prečo je dobré získavať recenzie:

Spätná väzba
Recenzie sú užitočným nástrojom na porozumenie tomu, čo sa zákazníkom na produktoch alebo službách páči a čo nie. Tieto informácie môže firma využiť na aktualizáciu, inovácie a zlepšenie produktov i služieb. Sledovaním recenzií je jednoduchšie sa prispôsobiť potrebám zákazníkov.

Ako získavať recenzie
Pripomeňte napísanie recenzie
Recenzie nepadajú len tak z neba, je potrebné zákazníkov upozorniť, že majú možnosť recenziu napísať. Ihneď po nákupe im môžete zaslať e-mail so žiadosťou o recenziu. Ľudia však väčšinou nemajú čas napísať ju hneď, preto nie je na škodu im žiadosť o recenziu poslať ešte raz neskôr. Žiadajte o recenzie láskavo a zákazníkov do ničoho nenúťte, mohlo by to mať aj negatívny efekt.

Ako na negatívne recenzie?
Mnoho recenzií môže byť nekalou praktikou konkurencie, snahou varovať ostatných zákazníkov alebo len úprimnou spätnou väzbou. Je žiaduce na negatívne recenzie odpovedať. Ignorovaním recenzií totiž uznávate, že sú pravdivé. Ak je recenzia neoprávnená, ponúknite zákazníkovi svoj pohľad a zmiernite dopad pôvodnej recenzie. Ak je recenzia oprávnená, ospravedlňte sa a ukážte, že išlo o ojedinelú chybu. Odpovedaním na negatívne recenzie ukážete zákazníkom, že vám ich názory nie sú ľahostajné.

Budovanie dôvery a reputácie firmy
Pozitívne hodnotenie od zákazníkov má obrovskú hodnotu ako forma reklamy. Ľudia obvykle viac dôverujú skúsenostiam ostatných než samotnej reklame. Recenzie odrážajú spokojnosť alebo nespokojnosť zákazníkov. Pozitívne recenzie a odpovedanie na tie negatívne pomáha budovať dôveru a lojalitu k vašej firme.

Kontrola šírenia informácií
Vďaka sledovaniu recenzií môžete lepšie dohliadať na to, čo a kde ľudia píšu a ako sa to šíri po internete. Monitorovanie recenzií a ich aktívne spracovanie umožňuje firme zareagovať včas a ponúknuť riešenie alebo vysvetlenie. Tým môžete minimalizovať škody na povesti.

Umožnite napísať recenziu priamo na svojom webe/e-shope
Ak boli zákazníci s produktom či službou spokojní, možno budú ochotní recenziu napísať sami bez vašich žiadostí. Umožnite im to jednoducho tým, že recenzie umiestnite priamo na svoj web či e-shop. Tu budete mať k recenziám jednoduchý prístup a môžete ich ľahko kontrolovať, odpovedať na ne, čerpať z nich inšpiráciu pre zlepšenie a inovácie. Možnosť napísať recenziu by mali mať iba používatelia, ktorí si produkt skutočne zakúpili.

Potrebujete pomoc s recenziami?
Ak chcete pomôcť so zverejnením recenzií v online prostredí alebo pridať možnosť ich vkladania na váš e-shop či web, neváhajte sa na nás obrátiť. Špecialisti na tvorbu webov, e-shopov i na marketing vám s tým radi pomôžu.

Nechajte nám kontakt,
zavoláme Vám

Kontaktný
formulár